sobota, 6 sierpnia 2011

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych


Wiemy już co to są precle, wiemy, że musimy napisać unikalny artykuł i dodać go do wielu precli, wiemy jak on ma wyglądać i jakie precle wybrać ale jak dobrać odpowiednie frazy na które chcemy się pozycjonować? Wybór słów kluczowych to najprawdopodobniej najbardziej lekceważona faza procesu pozycjonowania. Przecież gdy mamy stronę o kredytach bankowych to pozycjonujemy ją na frazę „kredyty”, czyż nie, jakie to proste? A właśnie, że nie. W praktyce pozycjonowanie strony na masę słów kluczowych nie ma bowiem nawet najmniejszego sensu. Analizy oraz wyboru właściwych fraz powinniśmy dokonać zanim jeszcze w ogóle zabierzemy się za pozycjonowanie naszej strony. W tym celu warto wykorzystać wspaniałe narzędzie Google  jakim jest Narzędzie Analizy Słów Kluczowych, które zawarte jest w serwisie adwords. Dzięki niemu można mniej więcej stwierdzić, które słowa kluczowe zapewnią naszej stronie odpowiedni ruch, jak również dostosować treść strony, by zapewnić jej ruch z tzw. „long tail”. Narzędzie to pokazuje nam jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w google, ile jest takich wyszukiwań, wskazuje na podobne słowa, czy dłuższe frazy. Dzięki niemu, można sprawdzić czy warto pozycjonować się na daną frazę, bo być może wyszukuje ją tylko kilkaset osób miesięcznie – co jest zbyt małą liczbą by było to w ogóle opłacalne. Można tam również sprawdzić jak duża jest konkurencja na daną frazę, czyli ile stron na nią się pozycjonuje. Weźmy na przykład wspomniane wcześniej „kredyty”. Fraza ta należy do jednej z najtrudniejszych jeżeli chodzi o pozycjonowanie w polskim Internecie. Koszt osiągnięcia TOP10 na to słowo może wynieść zapewne kilkanaście tysięcy złotych w skali roku, a pierwsze efekty będzie widać po 6 – 9 miesiącach. Dlatego właśnie tak ważne jest najpierw zdecydowanie się jakie słowa kluczowe pozycjonować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz