Pozycjonowanie staje się coraz bardziej popularną usługą, która ma na celu zwiększenie ruchu na wybranej stronie internetowej (najczęściej nasz blog, sklep, czy strona naszej firmy). W tym celu stosuje się przeróżne zabiegi, których celem jest „poprawienie” wizerunku strony w wyszukiwarkach internetowych i sprawienie, by te (na przykład google) umieściły naszą witrynę wyżej w wynikach wyszukiwania (dlatego każda firma musi pozycjonować swoją własną stronę, najlepiej jeśli www znajdzie się na jednej z trzech pierwszych pozycji, gdyż to właśnie w nie najczęściej wchodzą osoby wyszukujące daną frazę). Choć mało kto zdaje sobie z tego sprawę, pozycjonowanie wcale nie polega tylko i wyłącznie na zmianie kodu strony. Owszem, optymalizacja, czyli dostosowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek takich jak na przykład Google, Yahoo czy Bing, jest jednym z pierwszych etapów pozycjonowania stron, ale wcale nie jest ono etapem najważniejszym. Rzeczą ważniejszą jest zdobywanie linków prowadzących do naszej strony. Linki czyli tak zwane odnośniki powinny pochodzić z wielu różnych źródeł, takich jak na przykład katalogi stron internetowych, różne fora dyskusyjne, blogi czy również portale tematyczne. Bardzo ważnym czynnikiem jest tutaj dywersyfikacja źródeł linków, zarówno jak zróżnicowanie domen i adresów IP, z których one pochodzą. Poza wspomnianą wcześniej optymalizacją i linkowaniem, na pozycję strony w wyszukiwarkach ma wpływ również wiele innych czynników. Warto tutaj wymienić takie rzeczy jak chociażby wiek domeny czy obecność słowa kluczowego w nazwie strony. Jako ciekawostkę można również dodać, że całkowita liczba czynników, która wpływa na pozycjonowanie, oscyluje około setki. Pozycjonowanie nie jest proste, a przede wszystkim ciągle w nim się coś zmienia. Dlatego najlepiej zostawić to profesjonalistom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz